söndag 20 november 2011

Kvällsmat.

Supergoda frukost muffins. Det lustiga är att även om jag gjort dom 3 ggr nu så har jag glömt något varje gång, första ggn grädde, andra keso och nu persilja. Denna gången bytte jag ut grädden mot crème fraîche. Det ska bli spännande o smaka, men eftersom jag inte är hungrig så blir det i morgon bitti. Jag gör 12 varje gång, perfekt till frukost o lunch när man inte har något annat o äta och har lite bråttom.



 


LCHF- frukostmuffins


INGREDIENSER

4 portioner/st.
10 st  ägg
1 dl  vispgrädde
200 gram  riven ost, gärna lagrad emmentaler
100 gram  keso, urvattnad
2 paket  bacon, finstrimlad
2 msk  linfrön
1 kruka  persilja, finhackad

GÖR SÅ HÄR

  1. 1. Blanda ägg, grädde, riven ost och urvattnad keso och rör ihop till en smet. Klipp eller strimla baconet i små bitar och knaperstek. låt svalna en aning. Blanda ner baconet i äggröran och häll på muffinsformar eller ramekinformar. Ställ dem mitt i ugnen och grädda i ca 20 min, 175 grader. Höj sedan ugnen till 225 grader och låt dem stå några minuter till för att få en fin färg.

Hittade receptet på Kokaihop.se  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar