lördag 26 november 2011

Frukost och lite till..

Godmorgon LCHF vänner. Ler

 

Jag jobbar mycket nu, brukar jobba halvtid men har mycket att göra så jag jobbar lite mer.. typ heltid. Kommer hem runt halv sju på kvällen, idag blir det nog tidigare men imorgon blir det att jobba halvdag igen. Har saker som måste vara klara bara. Men, men, bloggen blir lidande men inte maten. Jag äter mindre, har inte tid och rör mig mer eftersom jag håller igång. Bara positivt alltså.

Matdagen igår blev:

Frukost: 3st frukost muffins, te med grädde.  Åt lite mer eftersom jag visste att dagen skulle bli lång, hade nog klarat mig på 2 muffins

Middag: Stekt fläsk 5 st små, sallad på isbergsallad och gurka och beanesesås. Tråkig mat men det gick ner ändå.

Kvällsmat: 3 kokta morötter och kött. Maken hade stått o gjort köttgryta, han hade kokat morötter och även om jag vet att morötter inte är det bästa åt jag eftersom jag inte ville såra honom. Läste sen att morötter innehåller 6.4 kolhydrater och det är inte jättedåligt även om det inte är bra. Köttgrytan var så god Ler med tungan ute

Fredagsmums: 2 hemmagjorda glassar i muffinsform.

Idag till frukost blir det nog:

Omelett på 3 ägg , grädde och ost. Kanske lite bacon till, och te med grädde. Kan inte äta lunch för än efter kl 14 idag. Så jag måste ha något jag står mig på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar